Darbeli kırıcı veya rotorlu kırıcı olarak bilinen taş kırıcısı, malzemeleri ezmek için darbe kuvveti kullanan bir tür kırma makinesidir. Darbeli taş kırıcının icadı birkaç kişiye ve zaman içindeki gelişmelere bağlanabilir.
Kayaları ve cevherleri ezmek için darbe kuvveti kullanma kavramı 19. yüzyıla kadar uzanabilir. 1854'te Amerika Birleşik Devletleri'nden Yüzbaşı Francis E. Brown, bir kırma odası içindeki örslere kayaları çarpmak için merkezkaç kuvveti kullanan bir santrifüj darbeli kaya kırma makinesi geliştirdi. Bununla birlikte, bu erken tasarım yaygın bir kabul görmedi veya ticari başarı elde etmedi.
20. yüzyılın başlarında, çeşitli mucitler ve mühendisler darbeli kırıcılarda daha fazla ilerleme kaydetti. 1924'te Alman mühendis Andreas Andreasen, yüksek hızlarda dönebilen ve kayaları kırıcı plakalara çarpan çekiçlere sahip bir rotora sahip yatay şaftlı bir darbeli kırıcı icat etti. Bu tasarım, modern darbeli kırıcıların temelini oluşturdu.
1940'larda İngiliz mühendis Philters W. Gates, yüksek hızlarda dönebilen, kırma odası içindeki örslere veya darbe plakalarına kaya fırlatabilen dikey şaftlara sahip bir rotora sahip bir dikey şaft darbeli kırıcı tasarımının patentini aldı. Bu tasarım, diğer mucitler tarafından daha da geliştirildi, bu da modern dikey şaft darbeli (VSI) kırıcılara yol açtı.
1950'lerde ve 1960'larda, 1950'de yatay milli darbeli kırıcının patentini alan Amerika Birleşik Devletleri'ndeki Robert F. Simon, Jr. 1965'te dikey milli darbeli kırıcının patentini alan Yeni Zelanda.
O zamandan beri darbeli kırıcılar, malzeme, tasarım ve teknolojideki gelişmelerle gelişmeye devam ederek, yatay milli darbeli (HSI) kırıcılar, dikey milli darbeli (VSI) kırıcılar ve daha fazlası dahil olmak üzere çeşitli tipte darbeli kırıcılara yol açtı. Bu buluşlar, kırma alanına büyük ölçüde katkıda bulunmuştur ve darbe kuvveti kullanarak kayaları ve cevherleri verimli ve etkili bir şekilde kırma yetenekleri nedeniyle dünya çapında çeşitli endüstrilerde yaygın olarak kullanılmaktadır.
Comentarios