Dikey milli darbeli kırıcı olarak da bilinen VSI (Dik Milli Kırıcı), endüstriyel uygulamalarda kayaların ve madenlerin boyutunu ve şeklini küçültmek için kullanılan bir kırma makinesi türüdür. VSI kırıcının icadı birkaç kişiye ve zaman içindeki gelişmelere bağlanabilir.
Kayaları ve cevherleri kırmak için dikey şaft çarpma tertibatı kullanma konsepti 1960'lara kadar uzanabilir. Yüksek darbe sayesinde taşı taşa çarptırarak kırma yöntemi için ilk patent, Yeni Zelandalı bir mühendis olan Donald R. Warren tarafından 1965 yılında verildi. Ancak, bu erken tasarım fazla ilgi görmedi veya ticari başarı elde etmedi.
1980'lerde, bir Alman mühendis olan Dr. Erhard Andreas ve HAZEMAG Company'deki ekibi, modern VSI kırıcının temeli haline gelen dikey milli darbeli kırıcı için yeni bir tasarım geliştirdi ve patentini aldı. Bu tasarım, yüksek hızlarda dönebilen, kırma odası içindeki örslere veya çarpma plakalarına kaya fırlatabilen dikey şaftlı bir rotora sahipti. Bu, kayaların çarpıştığı ve birbirine çarptığı, üstün kırma verimliliği sağlayan ve kırıcıdaki aşınmayı azaltan kaya üzerinde kaya kırma ile sonuçlandı.
1986 yılında, ilk VSI kırıcı, HAZEMAG Şirketi tarafından piyasaya sürüldü ve inşaat endüstrisi için yüksek kaliteli kübik agregalar üretme kabiliyeti nedeniyle hızla popülerlik kazandı. VSI kırıcı, özellikle beton ve asfalt üretimi için kum ve çakıl üretiminin yanı sıra yol temeli ve demiryolu balast için agrega üretimi için çok uygundur.
O zamandan beri, diğer çeşitli üreticiler tasarım, malzeme ve teknolojide iyileştirmeler içeren kendi VSI kırıcı versiyonlarını geliştirdiler. Bu gelişmeler, VSI kırıcıların performansını ve çok yönlülüğünü daha da geliştirerek, onları madencilik, taş ocakçılığı ve inşaat gibi endüstrilerde ve ayrıca beton ve asfalt üretimi için imal edilmiş kum üretiminde yaygın olarak kullandı. VSI kırıcının icadı, kırma alanında devrim yaratmış ve agrega üretimi ve inşaat malzemeleri teknolojisinde önemli ilerlemelere katkıda bulunmuştur.
Comments